Witaminy a dieta

Skontaktuj się z nami

Istnieje wiele diet cud. Większość z nich jednak nie daje wymarzonego efektu. Nawet jeśli głodząc się lub rezygnując z jakieś części żywności osiągamy efekt, często powracamy do wagi wcześniejszej. Wiele diet opartych jest na dożywotnim wyzbyciu się sięgania po pewne produkty. Warto jednak zastanowić się czy nie robimy sobie takimi eksperymentami więcej krzywdy niż pożytku. Czasami niedobór minerałów oraz witamin powoduje zahamowanie lub wzrost wagi. Sposób, w jaki się odżywiamy powinien być dobrze przemyślany. W naszej diecie nie powinno zabraknąć owoców i warzyw, świeżych soków, ziół, pestek nasion.


Wystrzegać się powinniśmy produktów bardzo kalorycznych – wszelkie ociekające tłuszczem przysmaki, bardzo tłuste potrawy. Jakie witaminy zatem pomogą nam poprawić metabolizm? Witamina A – odpowiedzialna w głównej mierze za: syntezę białek i lipidów, rozwój hormonów oraz komórek. Budulec siatkówki oka, witamina A odpowiedzialna jest za stan skóry, paznokci i włosów. Główne źródła to: marchew, brokuł, szpinak, dynia, tran. Witaminy z grupy B – odpowiedzialne za przemianę węglowodanów, tłuszczów i białek. Dbają o centralny układ nerwowy, przewód pokarmowy oraz krążenie. Głównym źródłem są wszelkie zielone liściaste oraz strączkowe warzywa, pełnoziarniste pieczywo, wieprzowina. Witamina C – jest przeciwutleniaczem, odpowiedzialna za spalanie tłuszczów i poziomu cholesterolu. Jej źródła: acerola, truskawki, owoce róży, natka pietruszki, pomidory, papryka. Witaminy D i E – spalają tłuszcze i regulują ich poziom w organizmie. Ryby, jaja, kiełki, soja oraz zielone warzywa są doskonałym źródłem.