Zielone warzywa

Skontaktuj się z nami

Natura obdarza nas bogactwem swych plonów stworzonych przez słońce, wodę i ziemię. W sklepach półki uginają się pod naporem ciężarów najróżniejszych warzyw i owoców. To one właśnie są świetnym źródłem witamin i minerałów, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Szeroką gamę warzyw stanowią warzywa zielone. Najlepsze oczywiście są świeże, lecz w okresie zimowym nie należy stronić od warzyw mrożonych. One również dostarczą nam tego, co w nich najlepsze. Warzywa zielone dzielą się na kilka podstawowych grup: liściaste, strąkowe, krzyżowe, pestkowate. Do liściastych zaliczyć można oczywiście szpinak, jarmuż, pory, natkę pietruszki (bogatą w witaminę C), seler naciowy, różnego rodzaju sałaty.


Do strąkowych: fasolkę, bób, groszek. Grupę krzyżową tworzą warzywa tzw. kapustowate. Należą do niej: kapusta, brokuł, brukselka, rzeżucha. Do pestkowatych zaliczamy ogórek, paprykę, oliwki. Warzywa zielone są bogatym źródłem witaminy A, C, E oraz K. Mają działanie przeciwzapalne i przeciwgrzybiczne. Zawierają także witaminy z grupy B (w tym ważny dla naszego zdrowia kwas foliowy), magnez, potas, żelazo, fosfor, sód. Są także doskonałym źródłem błonnika, a zawarty w warzywach chlorofil oczyszcza organizmy, przede wszystkim jelita oraz krew. Z tych warzyw można przyrządzić pyszne dania lub dodatki. Można się nimi cieszyć w postaci surowej lub gotowanej. Najlepszym sposobem gotowania warzyw jest gotowanie na parze. Dzięki temu nie wypłukujemy wodą cennych składników odżywczych.